Descargar lo Firefox

Firefox is no longer supported on Windows 8.1 and below.

Please download Firefox ESR (Extended Support Release) to use Firefox.

Firefox is no longer supported on macOS 10.14 and below.

Please download Firefox ESR (Extended Support Release) to use Firefox.

Aviso de privacidat de Firefox

Addenda a lo Manifiesto de Mozilla

Compromís per una Internet saludable

La internet ubierta y global ye lo recurso de comunicación y de colaboración mas poderoso nunca visto. Encarna belunas d'as nuestras esperanzas mas fundamentals quanto a lo progreso humano. Ofreix nuevas posibilidatz d'aprendizache, de desenvolvimiento d'un sentimiento de pertenencia común a la humanidat y de resolución de problemas urchents a los quals la chent fa frent per tot los cabos.

En o zaguer decenio, hemos visto que esta promesa s'ha concretau de muitas maneras. Pero hemos visto que lo poder d'Internet s'ha feito servir tamién pa amplificar las divisions, incitar a la violencia, promover l'odio y manipoliar intencionadament los feitos y la realidat. Hemos parau cuenta que habremos de formular mas clarament las nuestras aspiracions quanto a l'uso d'internet. Lo femos agora.

  1. Nos comprometemos per una internet que incluiga a totz los pueblos d'a planeta: un entorno en o qual las caracteristicas demograficas d'una persona no determinen lo suyo acceso a Internet, ni las suyas oportunidatz ni calidat d'experiencia en linia.
  2. Nos comprometemos per una Internet que promueva lo dialogo civil, la dignidat humana y la libertat d'expresión individual.
  3. Nos comprometemos per una Internet que valore lo pensamiento critico, las discusions argumentadas, lo conoiximiento compartiu y los feitos verificables.
  4. Nos comprometemos per una Internet que catalice la colaboración entre diversas comunidatz que treballan chuntas per lo bien común.

Los nuestros diez principios

  1. Principio nº 1

    Internet fa parte integra d'a vida moderna — un component clau en a educación, a comunicación, a colaboración, os negocios, l'entretenimiento y la sociedat en conchunto.

  2. Principio nº 2

    Internet ye un recurso publico global que ha de seguir estando ubierto y accesible.

  3. Principio nº 3

    Internet ha d'enriquir la vidat de totz los sers humanos.

  4. Principio nº 4

    La seguranza y privacidat d'os individuos en internet ye fundamental y no se puede considerar opcional.

  5. Principio nº 5

    Los individuos han de tener la posibilidat de modelar Internet y las suya experiencias en o ret.

  6. Principio nº 6

    La efectividat d'Internet como un recurso publico pende en a interoperabilidat (protocolos, datos, formatos, contenius), la innovacion y la participación descentralizada mundial.

  7. Principio nº 7

    Los software libre y de codigo fuent ubierto favoreix lo desenvolvimiento d'Internet com recurso publico.

  8. Principio nº 8

    Los procesos transparents basaus en a comunidat promueven la participación, la responsabilidat y la confianza.

  9. Principio nº 9

    La inversión comercial en o desenvolvimiento d'Internet traye muitos beneficios; un equilibrio adequau entre los beneficios comercials y l'interés publico ye crucial.

  10. Principio nº 10

    Difundir y amplificar los beneficios d'Internet pa totz ye un obchectivo important, que mereix adedicar-le tiempo, atención y compromís.